Jagttegnsundevisning

Vadum Jagtforening, tilbyder ikke undervisning af jagttegnsaspiranter.

Men Preben Egebo underviser i jagttegn på Vadum Skole. Dette er under WWW.LOF.dk

Kurset løber fra januar til maj.
Tilbuddet er rettet mod kommende nye jægere, ældre som yngre.

Der undervises på onsdage, og afsluttes med jagtprøve i slutningen af april eller begyndelsen af maj.

Kurset omfatter det teoretiske stof om jagt og vildt, praktisk undervisning i sikkerhed og afstandsbedømmelse, samt det obligatoriske våbenkursus. Der vil blive skydning til lerduer på flugtskydningsbanen i Hvorup.
Der er mulighed for at deltage i en frivillig jagtprøve, forud for den gældende prøve.

Der er endvidere mulighed for at deltage i forårets "jagtsti".

Undervisningen benytter lærebogen "Jagttegn" der udgives af Danmarks Jægerforbund.

I samarbejde med Aalborg Jægerklub vil jeg forsøge om vi kan komme med til en klubaften hvor kursisterne kan høre mere om riffelskydning, kalibervalg og om riffelprøven. I foråret arrangeres en tur på riffelbane, kun for kursisterne, for at prøve forskellige riffelkalibre før du køber din første riffel. Derudover bliver kurset suppleret med ture i Ulvedybet /skoven, for at se på dyr og planter.

Har du spørgsmål så skriv endelig en mail.

Instruktør

Preben Egebo